Smanjena potrošnja slatkiša u Srbiji

Bez autora
Sep 12 2011

Prodaja slatkiša proizvedenih u Srbiji manja je za 10 odsto ili za 6.700 tona u prvoj polovini godine u odnosu na isti period lane, a pad je zabeležen i na domaćem i na inostranom tržištu. Glavni uzrok pada prodaje je značajno smanjenje potrošnje konditorskih proizvoda u Srbiji za 13,2 odsto, zbog slabljenja kupovne moći stanovništva. Za prvih šest meseci 2011. prodaja slatkiša iz Srbije na domaćem tržištu opala je za gotovo 12 procenata, a na inostranim za oko šest odsto. U tom periodu, u Srbiji je proizvedeno 64.600 tona slatkiša, od čega je 41.700 tona ili 68,8 odsto plasirano na domaće tržište dok je oko 19.000 tona ili 31,2 odsto izvezeno. Vrednost izvoza slatkiša u prvom polugođu je iznosila oko 64 miliona dolara, pri čemu se najviše proda na tržištima zemalja CEFTA regiona 86,4 odsto, dok se u EU izveze osam odsto konditorskih proizvoda ili nešto više od pet miliona dolara. Najveće izvozno tržište je Bosna i Hercegovina, gde se plasira 44 odsto ukupne vrednosti izvoza, a slede Crna Gora, Makedonija i Hrvatska.

Smanjena potrošnja slatkiša u SrbijiProdaja slatkiša proizvedenih u Srbiji manja je za 10 odsto ili za 6.700 tona u prvoj polovini godine u odnosu na isti period lane, a pad je zabeležen i na domaćem i na inostranom tržištu, rečeno je Tanjugu u Privrednoj komori Srbije.

Glavni uzrok pada prodaje je značajno smanjenje potrošnje konditorskih proizvoda u Srbiji za 13,2 odsto, zbog slabljenja kupovne moći stanovništva, naveli su u PKS.

Za prvih šest meseci 2011. prodaja slatkiša iz Srbije na domaćem tržištu opala je za gotovo 12 procenata, a na inostranim za oko šest odsto.

U tom periodu, u Srbiji je proizvedeno 64.600 tona slatkiša, od čega je 41.700 tona ili 68,8 odsto plasirano na domaće tržište dok je oko 19.000 tona ili 31,2 odsto izvezeno.

Vrednost izvoza slatkiša u prvom polugođu je iznosila oko 64 miliona dolara, pri čemu se najviše proda na tržištima zemalja CEFTA regiona 86,4 odsto, dok se u EU izveze osam odsto konditorskih proizvoda ili nešto više od pet miliona dolara.

Najveće izvozno tržište je Bosna i Hercegovina, gde se plasira 44 odsto ukupne vrednosti izvoza, a slede Crna Gora, Makedonija i Hrvatska.

Od zemalja EU značajniji izvoz slatkiša iz Srbije, čija vrednost prelazi milion dolara, registruje se u Sloveniju i Mađarsku.

U PKS ističu da je domaća konditorska industrijaveć duže vreme suočena sa problemom održavanja konkurentnosti zbog visokog nivoa liberalizacije uvoza i skupih osnovnih domaćih sirovina, kao što su šećer, mleko u prahu, specifične biljne masti.

U avgustu, cene slatkiša domaće proizvodnje povećane su šest odsto u proseku.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik